Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2014

ΕΝΝΙΑ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ..ΤΑ ΔΩΡΑ ΤΗΣ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ


Συγγράφουν: Κορίνα, Μαρίνα, Μαντώ, Άννα, Μαρία, Άσπα, Αγγελική, Άννα.

Κάποιοι το τόλμησαν, άλλοι το αμφισβήτησαν, μερικοί το φοβούνται.. Τι είναι αυτό που κινητοποιεί τόσο ποικίλα συναισθήματα όταν κάποιος ακούει τον όρο «ψυχοθεραπεία»; Το άρθρο αυτό δίνει το βήμα σε ανθρώπους που ήδη κάνουν ή έχουν κάνει στο παρελθόν ψυχοθεραπεία να μοιραστούν την εμπειρία που βίωσαν. Η απάντηση στην παραπάνω ερώτηση ίσως έρθει κάπως έτσι…
Τι σημαίνει, λοιπόν γι αυτούς «ψυχοθεραπεία»; Τελικά, αξίζει τον κόπο; Ας μοιραστούμε την εμπειρία μας..
«Μέσα από την ψυχοθεραπεία ξεπέρασα τον φόβο μου να έρθω σε επαφή με το συναίσθημά μου. Όταν στενοχωριέμαι κλαίω, δεν είναι σημείο αδυναμίας είναι τρόπος έκφρασης. Η ψυχοθεραπεία είναι μια διαδικασία μέσω της οποίας γνωρίζεις πιο καλά τον εαυτό σου, τοποθετείς όρια και διεκδικείς αυτό που πιστεύεις ότι σου χρειάζεται. Η ψυχοθεραπεία δεν είναι το τέρμα-η λύση, είναι ένα χρήσιμο εφόδιο για την διαδρομή. Κορίνα,22 ετών«
“Βοηθά τους «αδύναμους» να δυναμώσουν και τους «δυνατούς» να οργανωθούν και να θωρακιστούν. Κι ίσως τελικά ο δυνατός ανακαλύψει ότι κρύβει κομμάτι αδύναμο και το αγαπήσει, και ο αδύναμος ανακαλύψει το δυνατό του κομμάτι και το φροντίσει περισσότερο. Δεν υπάρχει δυνατός κι αδύναμος στην ψυχοθεραπεία. Όλοι είμαστε και τα δύο μαζί. Το τόλμησα, και δεν το μετανιώνω. Ήταν σχολείο ζωής. Μαρίνα, 34 ετών»
«Έμαθα να τρέφομαι από την χαρά και την αυτοπεποίθηση που πηγάζει από το κάθε μου βήμα, να μένω σε αυτό και να προχωρώ στο επόμενο αφού δώσω χώρο και χρόνο στον εαυτό μου να προετοιμαστεί. Να αγαπώ και να αγαπιέμαι «υγιεινά». Να διεκδικώ με αυτοπροστασία αυτό που έχω ανάγκη. Να είμαι ανοιχτή σε κάθε νέα πληροφορία. Να αποδέχομαι. Χρύσα, 31 ετών»
«Ξεκίνησα την ψυχοθεραπεία πριν 2 χρόνια.. Αυτό που με κάνει να τη θεωρώ σημαντική κ αναπόσπαστο πλέον κομμάτι της ζωής μου είναι το ότι με έμαθε να συναντώ τον εαυτό μου…να μπορώ να τον βλέπω σε «καθρέφτες» κ εν τέλει να τον αποδέχομαι. να μένω ανεπηρέαστη από τις επιλογές των άλλων κ να δέχομαι τα πράγματα όπως έρχονται χωρίς να προσπαθώ πάντα να τα αλλάζω ώστε να μην διαταράσσεται η «τελειότητα» της καθημερινότητας μου. Ήρθε κάποια στιγμή που το γεγονός ότι ήρθα αντιμέτωπη με όλα αυτά με τάραξε τόσο που μου δημιούργησε διαταραχές πανικού… αυτό όμως πέρασε αφήνοντας με πιο δυνατή να το παλέψω…. έχω πολύ δρόμο μπροστά μου για να «αναδυθώ» ή αλλιώς να «αποφοιτήσω»….άλλα σίγουρα είμαι σε πολύ καλό δρόμο…., Άννα, 31 ετών»
«Για μένα, είναι το πιο όμορφο δώρο που έχω κάνει στον εαυτό μου, το πιο πολύτιμο περιουσιακό μου στοιχείο, η γνώση και η όσο γίνεται καλύτερη διαχείριση του εαυτού μου. Ξεδιάλυνα τα ψυχολογικά μου μπλοκαρίσματα, βγήκα από ψυχολογικούς ρόλους που μου έκαναν κακό, έμαθα να διαχειρίζομαι καλύτερα τα συναισθήματά μου, να επικοινωνώ πιο λειτουργικά στις σχέσεις μου, έχτισα με θετικό τρόπο την αυτοεικόνα μου και ενίσχυσα την αυτοεκτίμησή μου και καλύτερη συνείδηση του εαυτού μου. Όλα αυτά είναι εργαλεία ζωής, γιατί τα χρησιμοποιώ έκτοτε στη ζωή μου και συνεχώς με βοηθούν και στην εξέλιξή μου. Επίσης, από όλη αυτή τη δουλειά με μένα, ανακουφίστηκα εγώ, άλλαξα κατά πολύ τον τρόπο λειτουργίας μου σε όλους τους τομείς της ζωής μου ( οικογενειακές και κοινωνικές σχέσεις, επάγγελμα), Μαρία, 42 ετών».
«Η ψυχοθεραπεία είναι η αφετηρία ενός μεγάλου δρόμου που οδηγεί στην αυτοπραγμάτωση. Θεωρώ ότι είναι μια δύναμη που σε ωθεί να ανακαλύψεις όλο τον εσωτερικό σου κόσμο και σου δείχνει πως να διαχειριστείς αυτό που κρύβεις βαθειά μέσα σου ώστε να το αξιοποιήσεις στο μέλλον. Μέσα από αυτή ωριμάζεις συναισθηματικά, κοινωνικά και αποκτάς μια άλλη άποψη για τον εαυτό σου, για τις σχέσεις και ευρύτερα για τη ζωή. Επίσης, κατά τη διάρκεια των συνεδριών μαθαίνεις να εκφράζεις αυτό που νιώθεις, να μην φοβάσαι και να προσπαθείς να βρεις τη μέση λύση σε οτιδήποτε σε απασχολεί. Στην ουσία η ψυχοθεραπεία σε πηγαίνει σε μέρη του μυαλού σου που δεν έχεις ξαναπάει, σε φτάνει στα άκρα, σε δοκιμάζει με αποτέλεσμα όταν κλείσει ο κύκλος της εσύ να είσαι ικανός να προχωρήσεις στη ζωή σου κρατώντας μέσα σου όλα αυτά που σου πρόσφερε. Άσπα, 21 ετών»
«Ψυχοθεραπεία είναι όπως και η λέξη αναφέρει, η θεραπεία της ψυχής. Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι θα θεραπεύσουν όλες τους τις πληγές και θα λύσουν όλα τους τα προβλήματα. Άλλοι πάλι το επικρίνουν και σε θεωρούν αδύναμο, ίσως και ψυχικά άρρωστο. Λάθος και οι δύο πλευρές…. Ξεκίνησα ψυχοθεραπεία πριν από περίπου 4 χρόνια όταν ένιωσα την ανάγκη να μιλήσω σε έναν άνθρωπο για ένα πρόβλημα που με απασχολούσε και να με στηρίξει κατευθύνοντας με στη λύση του. Στη συνέχεια, ανακάλυψα ότι το πως είμαι, πως συμπεριφέρομαι, το πως αντιδρώ έχουν τεράστια σημασία με το τι έχω βιώσει στην παιδική μου ηλικία. Το μυαλό σου δύσκολα αντιλαμβάνεται την σύνδεση και την απήχηση που έχει το κάθε βήμα στη ζωή σου. Μεγαλώνοντας και λίγο πριν τελειώσω αυτό τον κύκλο έμαθα να βάζω στόχους, να διεκδικώ τα θέλω μου, να σέβομαι τον εαυτό μου και να χειρίζομαι τον πόνο σε δύσκολες καταστάσεις. Εύχομαι όλοι όσοι πραγματικά το έχουν ανάγκη να το παλέψουν και να διεκδικήσουν το δικαίωμα να μάθουν και να ξεπεράσουν τον εαυτό τους. Και όπως πολύ σωστά κάποτε μου είχε πει η ψυχοθεραπεύτρια μου..ο πόνος είναι αυτός που μας οδηγεί σε πιο υγιή μονοπάτια. Αγγελική, 23 ετών»
«H αξία της ψυχοθεραπείας εστιάζεται στο τρόπο που το άτομο θα μάθει να ακούει τον εαυτό του και τους άλλους, να ακούει τις ανάγκες του, να αλλάζει τις διαδρομές της ζωής του ανάλογα με το που είναι καλύτερα για αυτό. Η διαδικασία της ψυχοθεραπείας οδηγεί το άτομο να είναι πιο ανοικτό και ελεύθερο στην ίδια του την ζωή έχοντας μια στάση αποδοχής στις ποιότητες του εαυτού του. Η ανάγκη να διαφοροποιηθεί από τους άλλους και να νοιώσει την δική του ύπαρξη με τις λιγότερες επιρροές γίνεται η δύναμη που τον καθοδηγεί στην ζωή του μέσα από μια αυθεντική διαδρομή με τον εαυτό του. Όσο περισσότερο το άτομο συναντά τον αυθεντικό εαυτό του μέσα από την διαδικασία της ψυχοθεραπείας τόσο πιο γνήσια γίνεται η ποιότητα της ζωής του, τόσο κυριαρχεί η ισορροπία και γαλήνη μέσα του. Οι σχέσεις αποκτούν βαθύτερο νόημα και οι φόβοι απομακρύνονται επιτρέποντας στο άτομο να αποδεχτεί την κάθε στιγμή σαν μοναδική όπως μοναδικός είναι και ο ίδιος. Η διαδικασία της συνάντησης του ατόμου με τον εαυτό του είναι μια διαδικασία αποδοχής και εμπιστοσύνης με την αυθεντικότητά του μέσα στον χρόνο. Άννα, 52 ετών»
«Η ψυχοθεραπεία… Ένα από τα μεγαλύτερα κεφάλαια στη ζωή μου, για το οποίο μπορώ να μιλάω μέρες ολόκληρες. Με ακολουθεί δυναμικά από τη στιγμή που ολοκλήρωσα τις συνεδρίες μετά από 3 χρόνια! Με δίδαξε! Με βοήθησε! Με βοήθησε να ξεπεράσω την κατάθλιψη που με ακολουθούσε 3 χρόνια. Έμαθα να αναγνωρίζω και να εκφράζω τα συναισθήματα μου, έμαθα να μην περιμένω από τους άλλους να «μυρίσουν» τα νύχια τους για να καταλάβουν τι σκέφτομαι και τι νιώθω κι να μιλάω ανοιχτά. Έμαθα ότι τις ανθρώπινες σχέσεις τις κάνουμε δύσκολες και δεν είναι από «γεννησιμιού» τους… και αυτό γιατί όλα ξεκινούν και τελειώνουν στον εαυτό μας. Και δεν είναι αυτό το εγωιστικό που πολλοί νομίζουν…εγωισμός είναι να μην αγαπάς τον εαυτό σου, να μην τον σέβεσαι, να μην τον ξέρεις, να μην του μιλάς. Έμαθα πόσο χρόνο χρειάζεται η ψυχή, πόση αγάπη. Ότι θέλει να την αγκαλιάζεις καθημερινά και να την προστατεύεις. Η μοναξιά είναι η μόνη αξία…η μόνη αξία του να είσαι ο εαυτός σου κάθε στιγμή! Ακόμα, έμαθα ότι το σώμα μας είναι ιερό…το ιερό αυτό βασίλειο που μεταφέρει την ψυχή μας και εργάζεται καθημερινά, είναι φιλικό και συνεργάσιμο. Συνεργάζεται και μιλάει με έναν υποσυνείδητο τρόπο με την ψυχή μας, έχουν ένα σιωπηλό διάλογο.. Όποτε δεν εκφράζεται η ψυχή, μιλά το σώμα και όποτε δεν εκφράζεται το σώμα, σωπαίνει η ψυχή και τη στιγμή που σωπαίνει η ψυχή, νοσεί το πνεύμα… Είναι αλυσίδα! Σέβομαι τον εαυτό μου σημαίνει σέβομαι το σώμα, την ψυχή και το όριά μου! Τις αξίες που έχω ορίσει στη ζωή μου. Δεν κουτσομπολεύω. Ακολουθώ τους στόχους και δημιουργώ. Επιλέγω, δεν επιλέγομαι. Σεβασμός και αγάπη! Ζω ελεύθερα με τις συνέπειες των επιλογών και των πράξεων μου για τις οποίες είμαι εγώ απόλυτα υπεύθυνη και κανένας άλλος! Σέβομαι τον ρυθμό μου! Απελευθερώνομαι από την σύγκριση με την διπλανό μου γιατί είμαι μοναδική οντότητα.
Η ψυχοθεραπεία είναι όπλο προστασίας και εξέλιξης! Θέλει θάρρος και δύναμη, εκ μέρους του μαθητή και καλό δάσκαλο! Δεν υπάρχει τίποτα σπουδαιότερο από το να αναγνωρίζεις γιατί έκανες αυτές τις επιλογές κι ας ήταν λάθος και να αγκαλιάζεις τον εαυτό σου για τον πόνο που του προκάλεσες σα να είναι μικρό παιδί! Να συγχωρείς γονείς και εαυτό! Φύλακας άγγελος για τα παιδιά που μεγαλώνουν σε έναν τόσο βίαιο περιβάλλον που βάλλεται από όλες τις πλευρές, όπως παγκοσμιοποίηση και μ.μ.ε ώστε να αναγνωρίσουν την αξία του να είσαι μοναδικός-διαφορετικός και όχι μέλος αυτής της αηδιαστικής μαζοποίησης που επιβάλλεται παντού, από τον ρουχισμό μέχρι τον τρόπο διατροφής. Αν μπορέσεις να είσαι ένα υπεύθυνο παιδί σταματάς να υπάρχεις και ζεις, κατά τη γνώμη μου..και η ψυχοθεραπεία μπορεί να βοηθήσει σε αυτόν τον δύσβατο, άλλα μαγικό δρόμο.
Καθημερινά ελπίζω όλοι να βρουν το θάρρος και να ξεκινήσουν αυτό το μαγικό ταξίδι!
Αγάπη και δύναμη! Μαντώ,24 ετών»
Οι παραπάνω εξομολογήσεις συναντιούνται σε πολλά σημεία. Σκοπός του άρθρου είναι ο αναγνώστης να ανακαλύψει αυτά τα σημεία, κι ίσως κάπως έτσι έρθει σε επαφή με τη διαδικασία που ακολουθούμε στην ψυχοθεραπεία. Την διαδικασία της διερεύνησης. Η ψυχοθεραπεία δεν δίνει μασημένες απαντήσεις, ούτε έτοιμες λύσεις. Η ψυχοθεραπεία οδηγεί στην συν-δημιουργία του αυθεντικού εφοδίου μας για τη ζωή, που είναι μοναδικό για τον καθένα μας. Ας το ανακαλύψουμε!
Θέλω να ευχαριστήσω ολόψυχα τις γυναίκες που μοιράστηκαν το βίωμα τους μαζί μας. Ειλικρινά, τα είπατε όλα, δεν έχω τίποτε παραπάνω να προσθέσω.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου