Δευτέρα 29 Δεκεμβρίου 2014

ΠΩΣ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΣΩ ΤΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΟΥ;

Η δραστηριότητα αυτή έχει στόχο την διερεύνηση της εικόνας που έχει το παιδί για τους σημαντικούς ανθρώπους της ζωής του (οικογένεια, φίλους, δάσκαλος κ.α). Με ποιο συναίσθημα έχει ταυτίσει τον καθένα από αυτούς; Στόχος αυτής της άσκησης είναι η ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης του παιδιού καθώς και η ενίσχυση της συγκινησιακής του αμοιβαιότητας, δηλαδή η ικανότητά του να αφουγκράζεται το συναίσθημα του άλλου.
Επίσης, μπορεί να διερευνηθεί η πολυπλοκότητα των σχέσεων του παιδιού με τους άλλους ανθρωπους. Θα μπορούσε κάποιος να ανιχνεύσει για παράδειγμα τη συγκρουσιακή σχέση που έχει το παιδί με ένα οικείο του πρόσωπο.


Υλικά: Κόλλες αναφοράς, μολύβι, γόμα

Οδηγίες
1ο Στάδιο 
Προτρέπουμε το παιδί να γράψει σε ένα χαρτί μία λίστα με τα ονόματα των «ηρώων» που θέλει να χρησιμοποιήσει στην ιστορία που θα φτιάξει. Οι «ήρωες»  θα είναι πρόσωπα από την ζωή του ( η μητέρα του, ο πατέρας του, αδέλφια, φίλοι, συγγενείς, δάσκαλοι, το ίδιο το παιδί)

2ο Στάδιο
Στη συνέχεια,το ενθαρρύνουμε να γράψει μία ιστορία με κεντρικό συναισθήματα τον θυμό και τον φόβο. Το παιδί διαλέγει ποια πρόσωπα θα χρησιμοποιήσει και φτιάχνει την ιστορία.

3ο Στάδιο
Στη συνέχεια, το παιδί καλείται να γράψει μία ιστορία με κεντρικά συναισθήματα την χαρά και την λύπη. Το παιδί διαλέγει ποια πρόσωπα θα χρησιμοποιήσει και φτιάχνει την ιστορία.

4ο Στάδιο   
Τέλος, το παιδί διαβάζει τις ιστορίες που έγραψε και ακολουθεί συζήτηση για τις επιλογές που έκανε (αντιστοίχηση προσώπου και συναισθήματος-  γιατί επέλεξε κάθε το συγκεκριμένο συναίσθημα με τον συγκεκριμένο ήρωα- συμβαίνει και στην πραγματικότητα αυτό;)




Σημειώσεις:

Παραλλαγή – επέκταση:
Μετά την αφήγηση των ιστοριών, μπορεί να ακολουθήσει δραματοποίηση τους μέσω ενός θεατρικού μεταξύ εμάς  και του παιδιού ή μέσω ενός κουκλοθεάτρου.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου